mandag 12. januar 2009

Jule- og nyttårstida

I dag var juleferien over, og jeg er tilbake på Havbruksbiologi og UiB. Men i stedet for å fokusere på studiene og studietida, så benytter jeg sjansen til å skrive litt om juletida som var.

I jula så var jeg hjemme i Røyken. Var godt å feire en vanlig jul igjen, det er hele to år sia, ikke at forrige jul var dårlig, safari og reising er gøy det! det var bare ikke den tradisjonelle jula. Men det var det i år! :) Og for følge tradisjonen slavisk så dro jeg hjem akkurat tidlig nok sånn at jeg fikk med meg Røyken Ten Sing sin julekonsert. Og nå må du ikke tro at jeg begregner hjemreise fra Bergen pga av høy musikalskkvalitet, (det er jo tross alt Ten Sing...) men på julekonserten så samles alltid mange venner hjemmefra, og dem er det alltid like kjekt å møte, og man får de årlige oppdateringene som trengs :) På lillejulaften dro jeg til familien Elverhøi på grøtspising, noe som også har blitt en god tradisjon, alltid like koselig! Og som vanlig dro jeg og familien på 4-gudstjenesten på julaften, vi hadde pinnekjøtt til middag, og fikk mange fine gaver :)

Men jula i Røyken varte ikke lenge, 28.des dro vi over fjellet og til Bergen. Jeg fordi jeg skulle ferie nyttår med Magnhild, familien fordi de skulle besøke farmor. Og som du kan se så blir farmor glad når hele familien kommer på besøk!

Nyttårsaften, som sagt så feriet jeg den sammen med Magnhild, men ikke bare med henne. Vi var på fest hos Ragnhild (Magnhild sin kusine), Øystein og flere andre inviterte var også tilstedet. Vi hadde en veldig bra kveld, med nydelig mat, vin, spill og prat!

Etter nyttår har jeg gjort litt av hvert, og 2.jan står øverst av de mest innholdsrike dagene. Først så dro Heidrun, Magnhild og jeg til nesttun, for så å bli plukket opp av fetteren dems, Harald. Han kjørte oss til Flesland, for vi skulle ut å fly! Han Harald er nemlig pilot, og han ville ta oss med på en flytur over Bergen & omegn (Os) i et (4-seters) småfly! :D Vi gledes oss som noen små unger alle sammen. Og det var helt fantastisk! Men..gleden varte bare i 10min, pga. litt yr på denne kalde dagen så fikk vi problemer med ising på vinduene, og måtte vende tilbake til Flesland. Kjipt, men det var noen veldig bra 10 minutter!

Etter flyvingen dro jentene tilbake til Os, mens jeg skulle videre til Iskanten og curle(!) sammen med pappa, Audun og Øystein. Det var veldig artig! Dette skal jeg gjøre igjen! Tips til dere andre som vurderer å teste dette, så er det lurt å ha på seg litt smale sko, ettersom sålene er litt små (hvertfall for oss med litt store føtter), og man bør spille mer enn 1 time.

Etter curlingen, der Øystein og jeg knuste Audun og pappa, dro vi videre til Konsertpaleet og så Max Manus :) En veldig bra film, og for de få som ikke har sett den, gå og se den!

Ja, det var vel høydepunktene denne jula. Håper alle har hatt en fin juletid! Godt nyttår!

Ingen kommentarer: