tirsdag 3. mars 2009

Røldal-tur med KRIK

I helga var på min første tur sammen med Student KRIK Bergen. Vi skulle til Røldal for å stå på telemark! :D (tror det bare var 3 av 50 som ikke sto på telemark). Jeg møtte opp på bussparkeringsplassen bak bystasjonen, i god tid før bussen skulle gå. Det ble etterhvert en god gjeng med KRIK folk der, jeg kan huske at jeg ikke følte at jeg var helt med i gjengen. Men det endret seg raskt. Og bussturen til røldal ble en særdeles hyggelig tur, til tross for at bussen streika etter under en times kjøring. Ny buss ble sendt og vi kom oss til slutt til Rødal.

Føret i bakken var veldig bra, akkurat passe med snø i og utenfor løypa :) Men...det var et helt forferdelig flatt lys, og på søndagen ble det enda verre, tett tåke. I perioder så vi ikke mer en 5-10m. Resultatet ble mye tryning. En liten demper på skigleden, men det var alikevel veldig kjekt å stå på telemark, spesielt siden det er ca 2 år siden sist.

Uten om programmet i bakken (telemark, tryning, melkesyre), så hadde vi et bra program der vi bodde. Mye lek og moro :) Det er en ny KRIK-tur til Stranda nå til helga...frister, men det er litt for tidlig å dra på langtur igjen.

Ingen kommentarer: